MES Operations

Az AVEVA MES Operations szoftver lehetővé teszi az ipari tevékenységek információ menedzsment igényének és üzleti szabályrendszerének digitalizált kezelését, valamint automatizálja az operatív működéssel kapcsolatos adatgyűjtést.

A korábban Wonderware MES Operations néven elérhető szoftver képessé teszi a döntéshozókat és az üzemeltetőket, hogy valós időben, nagyobb hatékonysággal irányítsák a termelést és a gyártási folyamatot. Az átfogó termék-eredet dokumentáció, a teljes munkafolyamat leírás, a gyártási események és az alapanyagok visszakövethetősége lehetővé teszik a termék-biztonsági előírásoknak való megfelelést és döntés-támogató funckiót is betöltenek az értékláncban zajló gyártási lépések valós idejű követésén keresztül.

Az AVEVA MES egyedi feladat-megoldó és adatgyűjtési képességének köszönhetően piacvezető az automatizált gyártás és üzemvezérlés területén. A szoftver fokozatosan skálázható hatásköre és működési területe lehetővé teszi a gyártási tevékenység változó üzleti stratégiákhoz és prioritásokhoz való gyors és folyamatos alkalmazkodását.

A kereskedelemben kapható dobozos MES szoftver gyors megtérülést biztosít, és elősegíti a szoftver bevezetéséhez szükséges folyamat-szabványosítást. Ezáltal rövid idő alatt megkezdődik az értékteremtés, teljes üzemeken átívelő vagy több telephelyen egyszerre megvalósuló szoftver telepítések esetében pedig csökken a szoftver-bevezetés összköltsége.

A minőségi megfelelési kockázatok és költségek csökkentése

A gyártó vállalatok az AVEVA MES Operations segítségével nyomon követhetik és dokumentálhatják a gyártási folyamatok, felhasznált anyagok, valamint az elkészült termékek minőségét. A termék-eredet és az alapanyag utókövethetőség részletes elektronikus nyilvántartása lehetővé teszi az alábbiakat:

  • Gyors és hatékony válasz az előre nem látható eseményekre
  • Termékkaranténok és visszahívásokat kezelése
  • Márkaérték védelme
  • Fogyasztói és termékbiztonsági előírások betartásához köthető költségek csökkentése

Készlet- és raktár-kezelés

Az MES Operations és a raktárkezelési funkciók segítségével definiálhatók és konfigurálhatók a készletezéssel kapcsolatos szabályok és folyamat-lépcsők, amelyek az üzemi raktárkészlet nyilvántartását és kezelését valós időben képesek végrehajtani. A szoftver javítja a nyomon követhetőséget a rögzített és mobil raktárokban, a nyers, félkész vegy késztermékek esetében egyaránt. Az alapanyagok felhasználásával és a késztermékek létrejöttével a a készletmennyiségek automatikusan frissülnek.

Munkakövetés, tanúsítás és dokumentumkezelés

Az MES Operations szoftverben rögzítésre kerül az egyéni üzemeltetők egyes munkafázisokhoz és munkadarabokhoz köthető munkaideje, amely lehetővé teszi a munkaköltségek átlátható és hatékony elszámolását. A gépkezelők részére elektronikus dokumentumok formájában eljuttathatók és jóváhagyásra bocsájthatók az egyes munkafázisokhoz tartozó utasítások, valamint megerősítés kérhető a darabjegyzék (bill of materials – BOM) elemekről vagy specifikációs értékekről. Az egyes munkafolyamatok korlátozhatók azokra az üzemeltetőkre és gépkezelőkre, akik rendelkeznek a munka elvégzéséhez szükséges képesítésekkel és az érvényes, képesítést igazoló engedélyekkel.

Főbb jellemzők

  • Teljes funkcionalitású MES képesség – „háztól-házig”
  • Papír nélküli munkarendelés és termékleírás-kezelés
  • A termelési és a készletezési tevékenységek valós idejű átláthatósága
  • A specifikációk minőségét biztosító integrált üzleti szabályok
  • Átfogó elektronikus gyártási eredetigazolás és anyag nyomon-követhetőség

Üzleti előnyök

  • 10-20% -os átlagos gyártási költségcsökkentés
  • 50-10% -kal magasabb termelékenység
  • 20 – 30% -os átlagos minőségjavulás
  • Az ellátási lánc folyamatok támogatása és az üzleti agilitás fejlesztése
  • A minőségi megfelelés és az általános irányíthatóság támogatása

Kapcsolódó hírek

Segíthetünk?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!